Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייעוץ לפני חקירה תאונות דרכים

"ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

תאונות דרכים, הן מכת מדינה ולעתים גובות מחיר יקר מאוד של חיי אדם. נהיגה בכביש חייבת להיעשות במלוא הזהירות מתוך אחריות ושיקול דעת.

עם זאת חשוב להדגיש, תאונות דרכים לרוב מתרחשות בשל טעות אנוש, כשל בתשתית או כשל מכני. חקירת התאונה בשטח על ידי הבוחן תבקש למצוא ממצאים המסבירים את הסיבה לקרות התאונה.

חקירת חשוד בשטח

חלק מחקירת החשוד נעשית כבר בשטח עצמו ביום התאונה. הבוחן המגיע לשטח לרוב יבקש מהחשוד בגרימת התאונה השתתפות בניסוי, בהצבעה, וכן ייטול גרסה ראשונית

בשל העובדה כי מדובר בפעולת חקירה של הבוחן את החשוד בשטח , על הבוחן לתת לחשוד טופס זכויות , טרם החקירה, ולפיו יש לחשוד הזכות להיוועץ בעורך דין. חשוב מאוד להיוועץ בעורך דין טרם חקירה והשתתפות בניסוי הנערך בשטח. ייעוץ עם עורך דין מנוסה יכול למקד נקודות משמעותיות עבור החשוד שעליו להעלות בחקירת הבוחן בשטח (מצב התאורה, מצב הכביש, המקום המדויק בו אירעה התאונה, תוואי הדרך, נסיבות מיוחדות כדוגמת סנוור, עצמים המסתירים שדה ראייה כגון עצים, שיחים ותמרורים)

כמו כן , החקירה בשטח מתרחשת כאשר כל הראיות מצויות וטרם פונו.

חקירת חשוד בתחנת המשטרה

" האם הבנת את הזכויות שלך? האם אתה מעוניין להיוועץ בעורך דין?"

"כן הבנתי. אני לא מעוניין להיוועץ בעורך דין אני רוצה לספר את הגרסה שלי".

לא פעם בקריאת הודעות נאשם, יוצא לנו לראות את שתי השורות הללו בתחילתן של החקירה.

חשוב להדגיש, זכות ההיוועצות היא זכות יסוד של חשוד. ייעוץ לפני חקירה בכלל ובתאונות דרכים בפרט הוא משמעותי ויש בו בכדי לאפשר לחוקר תאונות הדרכים לקבל גרסה מלאה וסדורה של החשוד.

לא מעט חשודים מוותרים על זכותם להיוועץ עם עורך דין טרם חקירה, ובכך פוגעים בהזדמנות המשמעותית ביותר לספר את הסיפור במלואו.

ייעוץ טרם חקירה אין משמעותו לשקר. ההיפך. ייעוץ טרם חקירה משמעותו לספר את הסיפור במלואו בצורה מסודרת וברורה.

עורך דין המנוסה בטיפול בתאונות דרכים ידע לקבל מהחשוד מידע רחב באמצעות שאלות משמעותיות אודות קרות התאונה לדוגמא: מנגנון הפגיעה בתאונה, מצב הרכב עובר לתאונה, מתי לראשונה נראה רכב המעורב או הולך הרגל קודם התאונה? מזג האוויר? שדה ראייה ועוד. לכל מידע כזה יש משמעות רבה.

ייעוץ לפני חקירה מאפשר לחשוד להתכונן לחקירה ולמסור את המידע המלא הדרוש לחקר התאונה.

בנוסף לכל האמור לעיל חשוב לזכור כי לרוב, חשודים בגרימת תאונת דרכים הם אנשים נורמטיביים אשר לא מורגלים במצב של חקירה תחת אזהר. פגישה עם גורם מקצועי טרם החקירה, יאפשר לקבל ידע ראשוני אודות האופן בו נערכת חקירה ומה צפוי להיות בה.

ומה עם זכות השתיקה?

כדאי לשים לב, בעבירות תעבורה לרוב מומלץ שלא לשמור על זכות השתיקה, אלא לשתף פעולה ולמסור מידע מקיף ומסודר בחקירה. ייעוץ טרם חקירה יאפשר למסור גרסה מסודרת עקבית, אמינה ומלאה.

 

שימוע

בתום החקירה תופנה לקצין לצורך שימוע. לקצין סמכות לפסול את רישיונך ל 60 ימים, ובתאונה בה ח"ו נהרג אדם ל 90 ימים, וזאת ככל והוא סבור כי קיים יסוד סביר להניח להגשת כתב אישום וכי יש מסוכנות מיידית בהמשך נהיגתו של החשוד.

חשוב להדגיש: פסילת קצין אין בה בכדי להיות מקדמה על העונש, ומשכך שיקולי הקצין צריכים להיות שיקולי מסוכנות, דהיינו, האם יש בהמשך נהיגתו של החשוד מסוכנות.

במהלך השימוע הקצין מאפשר לחשוד למסור את דבריו טרם החלטתו, במעמד זה חשוב להסביר לקצין מדוע הרישיון משמעותי ומדוע כדאי להימנע מפסילת רישיון הנהיגה.

ככל והקצין אכן פסל את רישיון הנהיגה ל 60 ימים ניתן להגיש בקשה לבית המשפט לקיצור תקופת הפסילה או ביטולה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:
עוד בנושא
נקודות ברישיון נהיגה
הפקרה

"לא תעמוד על דם רעך.." הפקרה אחרי פגיעה עבירת ההפקרה אחרי פגיעה, משמעה כי לאחר פגיעה נוהג רכב או הנוסע לא עצרו במקום התאונה ולא סייעו לנפגע. לכן, מי שפעל

קרא עוד >>
עורך דין המכון הרפואי
נהיגה בפסילה

נהיגה בזמן פסילה היא, בין היתר,  נהיגה בזמן שרישיונו של נהג נפסל (על ידי בית משפט, על ידי קצין או כל רשות מוסמכת) וכן נהיגה ברכב אשר ניתנה עליו הודעת

קרא עוד >>
עורך דין נהיגה בשכרות
נהיגה בשכרות

"אם שותים לא נוהגים" את הכלל החשוב הזה כל אחד ואחת מאיתנו חייבים לזכור טרם יציאתנו לדרך. בכל יציאה בה קיים סיכוי סביר כי יימצא בה אלכוהול מנו לעצמכם נהג

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: